6-8 kl. mokiniai Velykas ruošiasi švęsti pagal senąsias tradicijas

Nors dar tik ruošiamasi švęsti Užgavėnes, gamta, rodos, pati anksčiau laiko išvarė žiemą. Netikėtai atšilęs oras ėmė pranašauti artėjantį pavasarį, o kartu su juo ir gražiausią pavasario šventę - Velykas. Norėdami iš anksto pasiruošti šiai šventei ir prisiminti senąsias tradicijas, 6-8 kl. mokiniai vasario 5 d. dalyvavo edukacinėje programoje "Velykų papročiai bei folkloras, kiaušinių marginimas vašku senaisiais baltų raštais ar augalais " Trakų krašto tradicinių amatų centre. Per pusantros valandos trukusį užsiėmimą mokiniai sužinojo daug įdomios informacijos: kaip tinkamai paruošti kiaušinius dažymui, kokie tradiciniai kiaušinių marginimo būdai, ką reiškia margučių raštai. Užsiėmimų vadovė patarė prieš dažant kiaušinius, juos nuvalyti actu - taip nuvalomi nešvarumai ir kiaušiniai lygiai nusidažo.

Kol kiaušiniai virė puode, mokiniai pasiruošė marginimui: ištirpdė vašką specialiame prietaise, išsirinko patinkančius raštus, kuriais vėliau puošė kiaušinius. Užsiėmimo vadovė atskleidė, kad marginimui netinka parduotuvėse pirktų žvakių vaškas, geriausia naudoti bičių vašką. Marginimo įrankį mokiniai nesunkiai galės pasidaryti ir patys: tai medinė lentelė su prie jos pritvirtintu šaukštu vaškui tirpinti. Kiaušiniai marginami į pagaliuką ar pieštuką įkišta adatėle su maža galvute ar plonu vinuku.

Nepaisant to, kad mokiniai marginimą vašku išbandė pirmą kartą, visiems puikiai pavyko. Kiekvienas savo sukurtą margutį pasiėmė namo ir neabejotinai nustebino namiškius meniniais gebėjimais.  

Po edukacinės pamokėlės mokiniai su klasių vadovėmis papietavo "Senojoje kibininėje", smagiai aptardami dienos įspūdžius.

Tokios išvykos labai svarbios, nes jų metu stiprėja bendradarbiavimas ir bendravimas tarp mokinių ir mokytojų, formuojami kultūringo elgesio įgūdžiai bei įpročiai, mokomasi turiningai leisti laisvalaikį. O visų svarbiausia - plečiamas auklėtinių akiratis, gilinamos ir įtvirtinamos žinios,  kurios pravers ne tik mokantis, bet ir tolimesniame gyvenime. Juk norint apie ką nors diskutuoti, reikia turėti tam tikrų žinių. Tad  kritinis  mąstymas, pabrėžiamas visų dalykų bendrosiose programose, vis tiek atsiremia į žinių bagažą – ką mokinys yra skaitęs, kur lankęsis, ką matęs.


                                                                                                                                            

                                                                                          Lietuvių kalbos mokytoja, 6-7 kl. vadovė

                                                                                                                                                                                                                                      Irena Stefanovič