Prevencinė pamoka su policijos komisariato specialistėmis

Lapkričio 8 d. mokykloje lankėsi Trakų rajono policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus Prevencijos poskyrio specialistės Vladzė Černienė ir Aneta Bubelevičienė. Spalio mėnesį pareigūnės vykdė saugaus eismo prevencinę priemonę su mokyklos pradinukais, o šįkart paskaita buvo skirta 6-10 klasių mokiniams. Pamokos metu aptartos aktualios temos: atšvaitų ir saugos diržų svarba, saugus bendravimas internete ir nepilnamečių administracinė ir baudžiamoji atsakomybė.

Atėjus tamsiajam metų laikui apie saugaus eismo taisykles svarbu priminti ir vyresniesiems mokiniams. Efektyviausia saugumo priemonė tamsiu paros metu  – atšvaitai. Pareigūnės pademonstravo, kaip juos tinkamai nešioti ir paaiškino, kad tokia paprasta priemonė gali išgelbėti gyvybę. Ne mažiau aktualus klausimas - saugos diržų naudojimas, juk daugelį mokinių rytais į mokyklą automobiliais atveža tėveliai, taip pat dažnai tenka keliauti mokykliniu autobusu, tad prisisegti saugos diržus turi tapti įpročiu.

Prevencijos poskyrio specialistės atkreipė dėmesį į saugų elgesį ne tik kelyje, bet ir bendraujant internete. Kompiuteriai ir mobilieji telefonai padeda keistis informacija, bendrauti su draugais, tačiau virtualioje erdvėje gali slypėti įvairių pavojų, kuriuos reikia mokėti atpažinti ir žinoti, kaip elgtis. Pareigūnės pasakojimą apie interneto pavojus iliustravo pamokančiais pavyzdžiais ir pateikė naudingų patarimų, kaip išvengti nemalonių ar grėsmę saugumui keliančių situacijų.

Rimčiausia prevencinės pamokos tema - nepilnamečių administracinė ir baudžiamoji atsakomybė. Nors mokykloje nėra tokių probleminių vaikų, vis dėlto didesnius išdykėlius privertė suklusti.

Vaikai yra viena pažeidžiamiausių visuomenės grupių, kuriems sunku kritiškai vertinti aplinką ir įvairiais kanalais pasiekiamą informaciją. Mokykla yra svarbiausia aplinka bendrajai prevencijai vykdyti, todėl svarbu organizuoti kuo daugiau įvairių prevencinių priemonių. Šiuolaikinės prevencinės programos apima visuminį žinių, gyvenimo įgūdžių, nuostatų ir vertybių ugdymą. Tai ne vienkartinis aktas, o ilgas, sistemingas darbas.

Irena Stefanovič