Profesinio veiklinimo vizitas į Valstybės sienos apsaugos tarnybos aviacijos bazę Paluknyje

Senųjų Trakų Andžejaus Stelmachovskio pagrindinės mokyklos mokiniai kovo 18 d. buvo pakviesti  į pažintinį profesinio veiklinimo vizitą į Valstybės sienos apsaugos tarnybos aviacijos rinktinės bazę Paluknyje. Vizitas organizuotas įgyvendinant Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro vykdomą projektą „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme (I etapas)“ .

Vizito metu mokiniai susipažino su Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) veikla, iš arti pamatė aviacijos techniką. Rinktinės veiklą pristatę VSAT aviatoriai papasakojo apie galimybę įgyti pasieniečio profesiją, vaizdingai pristatė Aviacijos rinktinės funkcijas bei uždavinius, parodė trumpų vaizdo siužetų iš savo tarnybos kasdienybės bei pratybų su kitomis institucijomis. Aviacijos rinktinė vykdo skrydžius siekiant išsiaiškinti sienos pažeidimo atvejus, nelegalių imigrantų ir kontrabandos kelius, pasieniečiai lakūnai stebi pasienio ruožą ir vykdo tikslines prevencines ir sulaikymo operacijas. VSAT aviatoriai aktyviai talkina palaikant viešąją tvarką renginių metu, gesinant gaisrus, ieškant transporto priemonių, padeda likviduoti ekstremalių ir stichinių nelaimių padarinius. 

Mokiniai susipažino su pasieniečio, gaisrininko gelbėtojo ir aviamechaniko profesijomis. Šiuo metu VSAT Aviacijos rinktinė turi penkis „Eurocopter“ sraigtasparnius. Jie aprūpinti modernia įranga, leidžiančia efektyviai atlikti įvairiausias užduotis. Mokiniai susipažino su pasieniečių turima vaizdo stebėjimo sistema, kita įranga, apžiūrėjo sraigtasparnius, kuriems čia pat atliekama būtinoji techninė priežiūra. Ekskursijos pabaigoje į rinktinės bazę Paluknyje kaip tik grįžo pasieniečių sraigtasparnis „EC 135“, tad svečiai turėjo puikią progą iš arti stebėti tarnybinio orlaivio skrydį ir nusileidimą.

Ekskursijos dalyviai liko labai patenkinti išvyka. Mokiniai ne tik praplėtė akiratį, ugdė socialinius įgūdžius, bet ir susipažino su įdomiomis profesijomis ir jų darbine aplinka, darbo pobūdžiu ir profesine kasdienybe, galėjo užduoti klausimus specialistams. Tai puikus pavyzdys, kaip galima integruoti ugdymą karjerai su kitomis įstaigomis.