Be judėjimo nieko negali būti sukurta šioje Visatoje. Dangaus sūkuriai išjudina vėją, lietų, perkūniją, žaibus. Žemės sukimasis duoda mums dieną ir naktį, metų laikus, oro kaitą, augalijos augimą. Judėjimas žadina kūrybingumą. Veiklūs žmonės vertina iniciatyvą, tačiau supranta, jog vien atkaklumo neužtenka. Reikia kūrybingumo.
Kas yra kūrybingumas? Kam reikalingas kūrybingumas ir kūrybingas žmogus? Į šiuos ir kitus klausimus bando ieškoti atsakymų mūsų mokyklos pradinio ugdymo vyr. mokytoja Lucija Kašėtienė, chemijos vyr. mokytoja Vida Kasperavičiūtė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Daiva Daukševičienė. Šios pedagogės dalyvauja projekte „Kūrybingumo mokykla“, kuris startavo kovo mėnesį. „Kūrybingumo mokyklos“ įkūrėjai komunikacijos specialistas Tomas Ramanauskas ir Vilniaus universiteto Filosofijos instituto profesorius Kristupas Sabolius. Projektas skirtas mokytojams, siekiantiems įgyti žinių, kaip kūrybingą mąstymą pritaikyti dirbant su mokiniais.
Mokymų programoje dalyvaujantiems mokytojams lektoriai įdomiai papasakojo apie neuromokslo ir kūrybingumo ryšį. Pasirodo, aktyvavus tam tikras smegenų sritis, jose vyksta tikra fiesta! Sužadinus motyvaciją mus aplanko įkvėpimas, kuris yra labai svarbus kūrybiškumui skleistis. Jei mokytojui pavyksta sužadinti mokinių motyvaciją taip, kad juos aplankytų įkvėpimas – gali gimti gražūs mokymosi stebuklai ir ištikti sėkmė. Kartu su lektoriais keliavome per skirtingus laiko tarpus, skirtingas šalis, sutikome įdomius ir išradingus žmones, susipažinome su kūrybingumą skatinančiomis technikomis, kurios buvo naujos ir naujai atrastos. Mokymo programoje jau pradėjome mankštinti ir stiprinti savo kūrybiškumo raumenis. Kaip atrodo mūsų „treniruotės“? Gilinamės į metodinę medžiagą, klausome Tomo ir Kristupo paskaitų, atliekame praktines užduotis apie kūrybinio mąstymo technikas ir jų taikymą edukacijoje. Žinoma, keičiamės geriausiomis kūrybiškumo patirtimis su kolegomis iš kitų mokyklų. Neriame į interaktyvias sesijas su diskusijomis ir patarimais. Nekantraudamos laukiame kito susitikimo, įvyksiančio per pavasario atostogas.
Taigi tenka konstatuoti, kad kūrybingas žmogus reikalingas visiems ir jo paklausa visuomet augs. Tas, kas gali sugalvoti, tas, kas gali kurti, bus visada aukščiau už tą, kuris gali tik daryti. Tad belieka tik motyvuotis, įkvėpti ir galvoje pradės kunkuliuoti naujos idėjos bei sprendimai, kaip mokinius įkvėpti naujiems išmokimams ir atradimams!
Daiva Daukševičienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja